Masz pytania? napisz do nas

Napisz do nas!

SPOSOBY NA NADMIERNĄ FAZĘ PO MARIHUANIE

SPOSOBY NA NADMIERNĄ FAZĘ PO MARIHUANIE

SPOSOBY NA NADMIERNĄ FAZĘ PO MARIHUANIE

Wszyscy doświadczyliśmy tego momentu, gdy nagle przyjemne uczucie zamienia się w kłujący efekt, a śmiech przemienia się w dyszenie, zastanawiając się: "Stary, czy ja umarłem?"

To normalne, że czasami czujesz się "za wysoko".

Być może te niewygodne uczucia pojawiły się po zjedzeniu jadalnych ciastek, zbyt długim zatrzymaniu dymu podczas korzystania z bonga, czy pierwszym doświadczeniu z mocnymi odmianami nasion marihuany.

Niezależnie od przyczyny, to doświadczenie może sprawić, że poczujesz się niekomfortowo, nawet zniechęcając najbardziej doświadczonych miłośników konopi. Szczęśliwie, skutki uboczne znikają.

Oto kilka sposobów, aby wrócić do równowagi po nadmiernym "zazielenieniu".

 

 

 

Jak długo trwa wytrzeźwienie po marihuanie?

Czas, jaki potrzebny jest na wytrzeźwienie po marihuanie, zależy od wielu czynników, w tym sposobu spożycia, dawki i indywidualnych różnic biologicznych, takich jak tolerancja i tempo metabolizmu. Zazwyczaj im wyższa moc produktu, tym dłużej trwa haj. Jednak dawkowanie, jakość, oraz indywidualne cechy organizmu mogą wpływać na doświadczenia. Należy również pamiętać, że osoby z wyższą tolerancją wytrzeźwiają szybciej niż te, które spożywają sporadycznie.

Badania sugerują, że efekty spożywania trwają od trzech do 10 godzin, ale dla większości ludzi przeważnie trwa to około 4 godzin. Anegdotycznie, średni haj po marihuanie może trwać od 30 minut do 2 godzin, ale pewne efekty mogą utrzymywać się dłużej. Na szczęście istnieją sposoby, aby pomóc Ci złagodzić dyskomfort po nadmiernym spożyciu konopi indyjskiej.

 

Zbyt wysoki poziom - objawy i skutki

Jeśli odczuwasz, że jesteś za "wysoko", Twój organizm może ci to sygnalizować. Jednak nie zawsze łatwo jest określić, gdzie jest granica między przyjemnym hajem a zbyt dużym spożyciem. Istnieje kilka znaków ostrzegawczych, na które warto zwrócić uwagę, takich jak:

  • Lęk

  • Mdłości

  • Zawroty głowy

  • Panika

  • Paranoja

  • Dezorientacja

  • Nadmierne pocenie się

 

Co się dzieje, gdy przekroczysz granicę?

Mimo że mogłeś poczuć, że umierasz, zapewniamy Cię, że nadal żyjesz. THC, substancja odpowiedzialna za haj, oddziałuje głównie z receptorami CB1 w mózgu, które są częścią naszego układu endokannabinoidowego. Oznacza to, że większość efektów dzieje się w Twojej głowie, a niektóre z objawów, jak senność czy euforia, mogą być zaskakująco silne, zwłaszcza gdy zażyjesz zbyt dużą dawkę.

Ale nie martw się, skutki przekroczenia granicy zwykle ustępują w ciągu kilku minut lub godzin, nie pozostawiając trwałych skutków. Pomimo nieprzyjemnego doświadczenia, warto pamiętać, że nie odnotowano żadnych zgonów spowodowanych przedawkowaniem trawy. To oznacza, że nawet jeśli czujesz się przerażony, nie ma powodu do paniki!

Wskazówki, jak wrócić do równowagi:

1. Nie panikuj

Większość objawów zażycia zbyt dużej ilości konopi indyjskich, ustępuje w ciągu kilku minut lub godzin, nie pozostawiając trwałych skutków poza lekkim oszołomieniem i potencjalnie pustym żołądkiem. Daj sobie trochę czasu, a te uczucia w końcu miną - zaufaj nam.

Nie traktuj tego jako wyzwania, pamiętaj tylko, że jeśli przypadkowo przesadzisz, za jakiś czas wszystko wróci do normy.

2. Woda i lekkie przekąski są warte spróbowania

Esencją nawodnienia jest woda, a esencją wytrzeźwienia jest nawodnienie. Bez względu na to, czy preferujesz wodę czy sok, warto mieć przy sobie smaczny, schłodzony napój (najlepiej bezkofeinowy). Taka praktyka pomoże w zwalczaniu suchości w ustach i umożliwi skupienie się na prostej i dobrze znanej czynności - picie i przełykanie.

Warto zaznaczyć, że przez "nawodnienie" nie rozumiemy "wypij kilka drinków alkoholowych". Jeśli odczuwasz zbyt silne efekty odmiany nasion konopi, trzymaj się z dala od alkoholu, ponieważ może to zwiększyć stężenie THC we krwi.

 

3. Poznaj swoje ograniczenia przed spożyciem

Jeśli możesz, spróbuj przygotować się do sesji z konopiami indyjskimi zgodnie ze swoim poziomem tolerancji. Jeśli wiesz, że więcej niż dwa zaciągnięcia się jointem wprawia Cię w niepokój lub żelek 10 mg przykleja Cię do kanapy, nie przekraczaj swojej strefy komfortu. To prawdopodobnie nie pomoże, gdy już znajdziesz się nad krawędzią, ale może pomóc ci uniknąć niewygodnej sytuacji następnym razem.

Baw się z przyjaciółmi, którym ufasz i z którymi paliłeś wcześniej, i nie czuj presji, aby pić do poziomu ich tolerancji. Dobrze jest zawierać nowe przyjaźnie, ale przebywanie w otoczeniu nieznajomych, gdy nie czujesz swojej twarzy, jest w najlepszym przypadku nieprzyjemne, a w najgorszym – pełne niepokoju.

Nie spiesz się, zwłaszcza jeśli spożywasz produkty spożywcze. Wypróbowanie standardowej dawki 10 mg (lub nawet 5 mg ze względu na dużą ostrożność) i odczekanie co najmniej godziny, jeśli nie dwóch, przed zwiększeniem dawki produktów spożywczych. To samo dotyczy metod inhalacji – jeśli jesteś przyzwyczajony do sporadycznego zaciągania się swoim osobistym waporyzatorem, nie siedź w kręgu palaczy, zaciągając się.

4. Kiedy odczuwasz haj, wypróbuj przeżuwanie ziaren czarnego pieprzu

W przypadku zmagań z paranoją i lękiem, możesz skorzystać z prostego, domowego składnika, który znajdziesz w kuchniach i restauracjach na całym świecie: czarnego pieprzu. Wielu ludzi przysięga na tę sztuczkę, w tym nawet Neil Young! Wystarczy powąchać lub przeżuć kilka ziaren czarnego pieprzu, co prawie natychmiast powinno przynieść ulgę. Chociaż nie ma na to naukowego dowodu, wiele terpenów zawartych w czarnym pieprzu występuje również w różnych odmianach konopi, co może wpływać na jego działanie łagodzące.

 

5. Ocal spokój i odpocznij

Znajdź ciche, spokojne miejsce pozbawione dużych ilości bodźców, gdzie będziesz mógł się zrelaksować i zrobić kilka głębokich oddechów. Pamiętaj, że intensywne uczucia dyskomfortu, które odczuwasz, przeminą. Weź głęboki wdech przez nos i wydech przez usta. Skup się na dźwięku swojego oddechu i po prostu odpocznij.

Czasami najlepszą alternatywą dla złagodzenia silnego haju może być krótka drzemka, ale nie zawsze łatwo jest wyłączyć myśli. Gdy już znajdziesz swój spokój, połóż się wygodnie i zrelaksuj. Jeśli czujesz się zmęczony lub senny, pozwól sobie na drzemkę, aby się zregenerować. Jeśli nie możesz zasnąć, po prostu siądź wygodnie i czekaj, aż poczujesz się na tyle silny, aby ponownie się podnieść.

 

6. Wybierz się na spacer

Zmiana otoczenia i świeże powietrze mogą pomóc Ci odświeżyć myśli, jeśli nie możesz wyciszyć umysłu. Pamiętaj tylko, aby nie oddalać się zbyt daleko od znajomego terenu i zabrać ze sobą towarzysza – unikaj eksploracji w nieznanym otoczeniu, szczególnie gdy odczuwasz niepokój i paranoję! Jeśli jednak czujesz się zbyt oszołomiony lub niepewny na nogach, lepiej zrezygnuj z spaceru; w takim przypadku sugerujemy opcję nr 5: połóż się na chwilę.

7. Skorzystaj z prysznica lub kąpieli

Jeśli masz możliwość, spróbuj zrelaksować się podczas przyjemnego prysznica lub kąpieli w domowym zaciszu, aby złagodzić skutki spożycia zbyt dużej ilości marihuany.

Czy prysznic pomoże złagodzić haj?

Mimo braku naukowych badań na ten temat, istnieją niepotwierdzone dowody i wiedza naukowa, które sugerują, że tak, prysznic może przynieść ulgę podczas haju. Prysznice ogólnie wpływają na relaksację umysłu i ciała, a szczególnie zimne prysznice mogą pomóc w łagodzeniu objawów depresji i zwiększaniu impulsów nerwowych, co sprawia, że czujemy się bardziej czujni i uziemieni.

 

8. Skup uwagę na innych czynnościach!

Wykonywanie działań, które w trakcie haju wydają się przyjemne i relaksujące, może pomóc w oderwaniu się od napięcia i powrotu do rzeczywistości. Oto kilka sugestii:

  • Oglądaj zabawne kreskówki

  • Posłuchaj ulubionego albumu muzycznego

  • Zagraj w grę wideo

  • Porozmawiaj ze znajomymi (którzy, miejmy nadzieję, są obok Ciebie i mogą Cię wesprzeć)

  • Przytul się do bliskiej osoby

  • Spróbuj kolorować, co działa uspokajająco (serio, kolorowanki dla dorosłych są teraz bardzo popularne!)

  • Zjedz coś smacznego

  • Zrób coś pożytecznego

Niezależnie od tego, jaką aktywność wybierzesz, upewnij się, że jest ona dla Ciebie przyjemna i kojarzy się z pozytywnymi emocjami. Mamy nadzieję, że Twoje myśli skoncentrują się na miłych doznaniach, delikatnie przypominając Ci, że jesteś bezpieczny i dobrze się czujesz.

Trzeźwienie po spożyciu

Teraz wiemy, że haj po spożyciu może znacznie różnić się od tego po paleniu, wapowaniu. Każda metoda metabolizacji THC ma inne efekty, a jadalne produkty są trwalsze, ponieważ THC jest przetwarzane przez wątrobę podczas trawienia, co wydłuża jego działanie.

Dlatego nie wszystkie strategie z tej listy mogą działać tak samo w przypadku produktów spożywczych. Radzimy zachować spokój, pić wodę i odwracać uwagę. Możesz również spróbować zjeść obfity posiłek, aby przyspieszyć metabolizm, lub sięgać po produkty zawierające CBD, aby złagodzić skutki. 

Trzeźwienie z delta-8

Popularyzacja THC delta-8, wyizolowanego z konopi, otworzyła nowe możliwości dla producentów i konsumentów, oferując nowe sposoby korzystania z konopi, włączając w to różnorodne możliwości uprawy. Szczęśliwie, ze względu na różnice w strukturze molekularnej, delta-8 nie działa na tyle odurzająco na miligram, jak delta-9.

Delta-8 często określana jest jako "marihuanę dietetyczną", ponieważ większość użytkowników uważa ją za mniej intensywną, co sprawia, że jest trudniej ją przesadzić.

Dodatkowe pomysły na zmniejszenie haju

Wypróbuj CBD, aby złagodzić skutki spożycia nadmiernej ilości marihuany. CBD jest znakomitym środkiem przeciwlękowym i dla wielu osób może pomóc w złagodzeniu efektów THC. Mechanizmy przeciwlękowe CBD polegają na modulacji receptorów związanych z THC. Ponieważ CBD nie wiąże się z receptorami CB1 w mózgu tak jak THC, może równoważyć i zmniejszać intensywność haju.

Skoncentruj się na cytrynie

Aromat cytryny może pomóc Ci wrócić do równowagi po zbyt wysokim haju. Wystarczy pokroić cytrynę, poczuć jej zapach cytrusowy i zmarszczyć się!

Terpen limonen, obecny w owocach cytrusowych i wielu odmianach konopi indyjskich, został zbadany pod kątem jego właściwości łagodzących stany lękowe. Wypróbuj ssanie plasterka cytryny lub użyj soku do przygotowania kwaśnej przekąski.

Skorzystaj z ibuprofenu

Badania wskazują, że ibuprofen może złagodzić niektóre skutki THC. Warto spróbować przyjąć bezpieczną dawkę z wodą i jedzeniem, aby złagodzić skutki haju.

Mamy nadzieję, że powyższe sugestie pomogą Ci złagodzić intensywne efekty haju. W ostateczności, możesz zaopatrzyć się w odmiany nasion marihuany, które mają mniejsza zawartość THC, lub też posłuchać rady Snoop Dogga i "posmarować twarz majonezem". Pamiętaj także o odpowiedzialnym i legalnym korzystaniu z konopi oraz przestrzeganiu obowiązujących przepisów w Twoim kraju. 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl